פנימייה שהיא בית
מכיוון שהנערים שוהים בפנימייה בחלק ניכר מהיממה אנו עושים ככל שביכולתנו לשוות לפנימייה אופי ותחושה של בית. זו הסיבה שבחרנו לבנות את הפנימיה כך שבמרכזה דשאים וצמחייה וסביבם 28 מבנים בני 2 חדרים כל אחד, מה שמאפשר לתלמידים מרחב ותחושה של בית, יותר מאשר פנימייה.
הפנימייה פועלת בכל ימות השנה עבור מי שזקוק לכך, אולם אנו מעודדים את התלמידים לנסוע לביתם לשבתות חופשיות, לחגים ולחופשת הקיץ בכדי לחזק ולהעמיק את הקשר עם המשפחה.
במתחם הפנימייה עומדים לרשות התלמידים מועדון ובו שולחנות משחק שונים, חדר כושר וספריית קריאה, חנות בגדים במחירי עלות, קיוסק ועוד.
צוות רחב, אוהב ומסור
צוות הפנימייה כולל את מנהל הפנימייה, אב בית, צוות הדרכה וכמובן צוות מטבח מסור הפועל ללא לאות על מנת שהתלמידים יאכלו אוכל מזין, בריא וביתי.
מערך טיפולי מקצועי:
צוות הכיתה מורכב מרב-מחנך (ר"מ), מדריך, יועץ חינוכי ועובד סוציאלי העוקבים כל העת אחר התקדמותם התלמידים , מובילים את הקו החינוכי בכיתה ומהווים כתובת לכל בעיה שעולה.
כ 20% מתלמידינו זקוקים לטיפול מעמיק יותר ואנו עושים את מירב המאמצים לתת להם מענה ע"י מטפלים מקצועיים העוסקים בתרפיה באומנות, טיפול באמצעות בעלי חיים, תרפיה במוזיקה ועוד, וכשיש צורך בכך ניתן גם טיפול ע"י פסיכולוג.
את הטיפול בתלמידי הישיבה מקדם צוות רב מקצועי של יועצים, עובדים סוציאליים ומטפלים בעלי הכשרה מקצועית. נערכה למידה מקיפה וגובשה תכנית טיפול המבוססת על הכרות עם הצרכים המאפיינים את האוכלוסייה הייחודית של הישיבה, שתלמידיה מוגדרים כנוער נושר ממסגרות ישיבתיות.
ככל בני הנוער, תלמידי הישיבה מצויים בשלבים שונים של תהליך ההתבגרות, ומתמודדים עם סוגיות חברה וזהות המאפיינות תקופה זו. אולם נוסף על כך, תלמידינו מתמודדים עם העובדה שהם אינם מסוגלים להשתלב במסגרות חרדיות קלאסיות, ולהיטמע בנופי התרבות בה הם גדלו.
ערעור תחושת השייכות, והתפוררותם של מוסכמות וערכים חברתיים המשמשים כתמרורי דרך ו"גבולות חיצוניים" משפיעים באופן ישיר על טשטוש הגבולות הפנימיים ההכרחיים לגיבוש זהות אישית יציבה בתקופה רגישה זו.
נוסף על כך המציאות המורכבת לתוכה גדלו נערים אלו יצרה מורכבות רגשית ובמקרים רבים נערים אלו זקוקים לליווי טיפולי פרטני או קבוצתי.
ככלל העבודה עם בני נוער מעלה קשיים הקשורים לחרדה בפני חשיפה רגשית, חשש ממיתוג שלילי והקושי של רבים לתת לחוויה הבעה וורבאלית.
כמענה לצרכים אלו אנו פועלים באופן הבא:
א. קיימת נוכחות קבועה של חבר צוות טיפול שמלווה שכבת גיל מסוימת, ופועל להנגשה ותיווך של השפה הטיפולית לתלמידי הישיבה.
ב. גיוס מטפלים חיצוניים בעלי הכשרה בטיפול באמצעות אומנויות מאפשר עבודה השלכתית ועיבוד של תהליכים רגשיים, באופן שלא מחייב חשיפה והבעה .
ג. בשנה"ל תשפ"ב תחל לפעול בישיבה גם תוכנית למניעת התמכרויות אותה פיתח הצוות הטיפולי בישיבה. התוכנית זכתה לשבחים מהמרכז הישראלי להתמכרויות ואנו בטוחים שהשפעתה תהיה ניכרת. לקריאה על התוכנית בהרחבה לחצו כאן.